مرموز ترین کنسول های تاریخ !

')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://centryofgame.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

قرن بازی
امروز قصد داریم که مرموز ترین کنسول های بازی رو از سال 1977 تا 2018 معرفی کنیم! پس با ما همراه باشید! * این لیست از کنسول های قدیمی به جدید درست شده است . نه از کنسولی که کمترین راز را دارد تا بیشتر
صفحه اصلی آرشیو پست ها تماس با ما قالب وبلاگ پروفایل
اطلاعات
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
اعضای آنلاین : 0
تعداد اعضا : 1
--------------------------------------------

--------------------------------------------
آمار مطالب
کل مطالب : 34
کل نظرات : 0
--------------------------------------------
آمار بازدید
بازدید امروز : 6 نفر
باردید دیروز : 13 نفر
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 1
بازدید هفته : 6 نفر
بازدید ماه : 378 نفر
بازدید سال : 1,821 نفر
بازدید کلی : 35,534 نفر
--------------------------------------------
اطلاعات شما
آِ ی پی : 3.18.104.220
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
نظر سنجی
بهترین بازی سال؟
لینک های مفید
جستجو



مرموز ترین کنسول های تاریخ !

امروز قصد داریم که مرموز ترین کنسول های بازی رو از سال 1977 تا 2018 معرفی کنیم!

پس با ما همراه باشید!

* این لیست از کنسول های قدیمی به جدید درست شده است . نه از کنسولی که کمترین راز را دارد تا بیشترین راز.

24-اپل 2 (تولید:1977)

Related image

اپل 2 که ساخت شرکت اپل آمریکا بود . سیستم  داس را داشت و توسط استیو جابز بوجود آمده بود و یک کامپیوتر خانگی بود ؛ ولی در راز های جالبی هم داشت:تغییر  کارسور (نشان واره) با زدن کنترل و ^ انجام میشد و credit هم با زدن دکمه های کنترل و اوپن اپل و آپشن و N بالا می آمد .

23-آتاری 8 بیت(تولید:1979)

Image result for Atari 8-bit xe

شاید بتوان گفت که آتاری با این کنسول کم کم مطرح شد.کنسولی 8 بیتی که در روز عرضه همراه با یک تفنگ(مثل میکرو در ایران)عرضه شد . بازی های آن هم ه در آن زمان خوب بودن . بازی هایی 8 بیتی که الان کسی طرف آن هم نمیرود.اگر سیستم آتاری 8 بیت ، XE بود ، دکمه ی سلکت را هنگام لود شدن سیستم میگرفتیم و خودکار به ببازی میسل کومند میرفت!در ضمن این کنسول ، در واقع یک کامپیوتر بود.

22-متل اینتلیویژن(تولید:1979)

Related image

قوی ترین کنسول نسل دوم کنسول ها با بازی مطرح shark shark ، اینتلیویژن بود.توی آن روزگار هر شرکتی یک کنسول بازی درست میکرد و ورشکسته میشد! اینتلیویژن دومین کنسول پرفروش نسل دوم شد . آتاری 2600 ، 30 میلیون نسخه فروش کرد و اینتلیویژن هم در جایگاه دوم ایستاد.این کنسول آلوده به راز نبود ولی یک راز + داشت! شما نمیتوانستید بازی را استاپ کنید ولی با نگه داشتن 1 و 9 ، بازی استاپ میشد!

21-وی آی سی کومودور(تولید:1981)

Related image

اطلاعات زیادی از این کنسول نیست ولی این کنسول هم در عصر کامپیوتر ها توسط کومودور اختراع شد.راز بسیار عجیب این کنسول  کرش کردن سیستم بود!!!!!برای این کار باید مینوشتیم : 35072121 که سیستم کرش شود . اگر این کامپیوتر را به یک کودک میدادیم ، مطمعنا بعد از 2 دقیقه کرش میشد!!

20-سگا مستر سیستم(تولید:1986)

Related image

نیازی به تعریف نیست!اولین گام سگا برای بدست آوردن بازار در اواخر دوران اوج آتاری 2600 ، مستر سیستم بود که اصلاح شده ی آن در زمانیکه ان ای اس ستاره بود عرضه شد . راز این بازی شدیدا عجیب بود!!!یک بازی فشرده در سیستم دستگاه!!!!!!!البته شروطی هم داشت! باید کنسول شما نسل اول این کنسول ها با رنگ قرمز در قسمت کرنر و سیاه در بدنه باشد . اول کنسول را بدون کارتریج روشن میکنیم و پیا نبود بازی را دریافت میکنیم . سپس نگه میداریم دکمه های بالا ، پایین ، یک و دو و بقیه اش هم خودتون باید تجربه کنید!یک بازی ریسینگ هست که زیبا نیست ولی عالی هست!!

19-نینتندو گیم بوی (تولید:1989)

Image result for Game Boy

اولین کنسول دستی که به فروش بیش از 80 میلیون واحد رسید ، گیم بوی بود . این کنسول فوقالعاده بود . با بازی هایی که رنگی نبودند ولی میشد همه جا تمومشون کرد!این کنسول راز های عجیبی داشت!پیام از سازنده هایش واقعا عجیب است.در ادامه کد ها رو مشاده میکنید:*هرکدام از این کد ها پیام خاصی را باز میکنند.

A, Left, Left, A, B, Right, Right, B
A, B, A, B, A, A, Select
Right, Left, Right, Left, Down, Down, Up, Up
A x 4, B x 3, Start
B, A, B, Right, Left, Down, Up
Right, Up, Down. Up, Left, Up, Down, Up
Up, Up, A, B, A, Down, Down
B, A, Left, Right, Select

Up, Down, Left, Right

18-آتاری جگوار (تولید:1993)

Related image

بگذارید با شما راحت باشم و بگویم که آتاری با این کنسول گور خودش را کند!دروغ هایی که گفتند از پردازنده تا قیمت واقعا عجیب بود!تعداد زیادی بازی هم که قرار بود ساخته بشن هم کنسل شدند که به بیش از 100 بازی میرسند!دسته های عجیب که گوشکوب مانند بودند و دروغ بزرگ در پردازنده 64 بیتی که بعد ها در زمان عرضه مشخص شد که دو پردازنده ی 32 بیتی در کنسول استفاده شده بود!اگر بازی های ID نبودند ، جگوار به طور کامل نابود میشد . این هم اضاف میکنم که جگوار در مدلی عرضه شد که بازی رو با کارتزیج اجرا میکرد و پس از مدتی جگوار سی دی هم به بازار امد که درایو نوری و کارتریج خوان داشت.راز این کنسول در واقع شبیه به یک باگ بود تا گلیچ هایی که گفتیم.در هنگام لود شدن دستگاه اگر Pause را فشار دهیم و نگه داریم ، میتوانیم روی آرم جگوار که فریز شده دایرکشن و زوم این و اوت انجام دهیم!! 

17-پاناسونیک 3DO (تولید:1993)

Image result for ‫پاناسونیک 3DO‬‎

کنسول 700 دلاری پاناسونیک که با همکاری الجی درست شده بود با اینکه قدرتمند بود ولی بعد از دو سال ، جان به جان آفرین تسلیم کرد! این دستگاه کمتر از 4 میلیون دستگاه فروخت تا پاناسونیک را نومید کند.

رازهای این کنسول جالب هستند.یکی اگر کامپکت آدیو دیسک را در دستگاه میذاشتیم و استاپ میکردیم ، سپس LS و RS را میزدیم بعد X و P را میزدیم دیسک بصورت خودکار بیرون میامد!.در نسخه ی اف زد یک نمیتوانستید در استروید (تصویر هنگام لود شدن دستگاه) آهنگ گوش کنید ، اما با نگه داشتن A ممکن میشود!

16-ویرچوال بوی(تولید:1995)

Image result for virtual boy

وی آر در سال 1374 ؟؟؟؟ بله . ویرچوال بوی کنسولی عجیب بود که اولین کنسول وی آر بود.قیمت نسبتا بالایی داشت و کسانی که این کنسول را خریده بودند ، شکایت کردن که ما دچار سردرد شدیم! چرا؟ بخاطر اینکه رنگ این کنسول سیاه و فرمز بود!!!!!!این کنسول در طول حیاط بسیار کوتاه که بهتره بگویم چند ماهه اش ، 22 بازی برایش منتشر شد.این کنسول توسط نینتندو عرضه شده بود که ضرر زیادی به این غول رساند.راز های این کنسول را به صورت اسپویلت انگلیسی در آورده ام میتونید ببینید:

In-game Reset Press A + B + Select + Start + Left Trigger + Right Trigger
Alignment Grid Insert a game cartridge and turn on the Virtual Boy. Press Left, B, Down, A, Up on D-pad two.

15-سگا سترن(تولید:1995)

Image result for saturn sega

کنسول قدرتمند با قابلیت اتصال به اینترنت ، هرگز به رکورد پی اس وان نرسید و سگا 3 سال بعد از تولیدش ، دریمکست را درست کرد تا سترن به طور کلی نابود شود.کنسولی قدرتمند از هر نظر!راز این کنسول هم این بود:در نسخه ی ریجن 3 A+B+C رو میتوان زد و بوت شدن رو کنسل کرد!

14-نینتندو 64(تولید:1996)

Related image

کنسولی جالب با افزودینیهای جالب تر و انتخاب شماره 1 برای بازی های چند نفره که اصلا موفق نشد.یکی از راز های این کنسول این بود که وفتی کنسول بوت میشود استارت را بگیریم به منیجر دسته میریم!

هنوز ادامه دارد.........

نویسنده : هومن کردزنگنه - قرن بازی

 





دسته بندی : PLAYSTATION PS2 XBOX ORIGINAL XBOX XBOX 360 NINTENDO SWITCH GAME CUBE N64 Wii WII U OTHER SEGA ATARI

بازدید : 163

چهارشنبه 07 آذر 1397 | 14:47 | نویسنده : hkz
مطالب مربوط
ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


.: Weblog Themes By Skin98 :.

موضوعات وب
  قرن بازیPLAYSTATION
  قرن بازیPS1 [5]
  قرن بازیPS2 [11]
  قرن بازیPS3 [5]
  قرن بازیPS4 [11]
  قرن بازیPS5 [6]
  قرن بازیPS6 [2]
  قرن بازیXBOX
  قرن بازیORIGINAL XBOX [6]
  قرن بازیXBOX 360 [6]
  قرن بازیXONE [8]
  قرن بازیNINTENDO
  قرن بازیSWITCH [6]
  قرن بازیGAME CUBE [3]
  قرن بازیNES [2]
  قرن بازیN64 [3]
  قرن بازیWii [5]
  قرن بازیWII U [4]
  قرن بازیOTHER
  قرن بازیSEGA [5]
  قرن بازیATARI [4]
  قرن بازیPS3 & PSP HOMEBREW & CFW
  قرن بازیگفتگو آزاد
آرشيو مطالب
پيوندهاي روزانه
امکانات
پشتیبانی
قالب طراحی سایت
ُ